lauantai 19. marraskuuta 2011

Polvisukat

Olen tekemässä itselleni polvisukkia, joiden toivon valmistuvan vielä tämän talven aikana. Vielä pitäisi metsästää polvisukkiin sopiva hame, jotta pääsen ylpeänä esittelemään tuotostani.

Ohje on täysin neulelehden mukainen ja lankana on Novitan polku. Olen täysin rakastunut Polun väreihin ja keränä lanka tuntuu niin upean pehmeältä. Mutta neulomisessa on omat haasteensa. Lähinnä kyse on siitä, että minulla kerä purkaantuu. Olen kokeillut neuloa sekä kerän sisältä että ulkoa lähtevällä langalla ja kummassakin tapauksessa minulla on puolet langasta purkaantunut pitkin lattiaa. Kuvasta näkee selkeästi ongelman laajuuden. Lisäksi irtonainen lanka menee herkästi solmuun, joten tuskaisia hetkiä on ollut takana. Täytyy kokeilla, josko langan laittaminen esim. purkkiin auttaisi purkaantumisongelmassa. Lanka on ohutta, joten polvisukissakin on työtä tiedossa. Lanka miellyttää minua enemmän keränä kuin neulottuna.

Ensimmäinen sukka on työn alla ja pohjekavennukset ovat yli puolen välin. Teen aina montaa työtä yhtäaikaa, jotta mielenkiinto ei pääsisi herpaantumaan. Tästä syystä työni aina välillä seisovat, mutta toivottavasti pääsen alkuvuodesta esittelemään valmiin sukan.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...